Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Unijne wsparcie dla straży kontrolujących przepisy ochrony środowiska  

Fundusze europejskie
04 czerwca 2024
Gmina Myślenice, Kęty, Proszowice i Sucha Beskidzka – to tylko cztery z 29 jednostek samorządu terytorialnego, które otrzymają wsparcie m.in. na doposażenie straży gminnych i międzygminnych w zakresie przeprowadzanych kontroli przestrzegania przepisów ochrony środowiska.

Podczas wtorkowego posiedzenia Zarząd Województwa Małopolskiego wybrał do dofinansowania projekty w ramach Działania 2.5 Wdrażanie Programu Ochrony Powietrza, Typ projektu A: Zapewnienie wyposażenia sprzętowego straży gminnych/ międzygminnych w zakresie przeprowadzanych kontroli przestrzegania przepisów ochrony środowiska w gminach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027.

Łącznie w ramach naboru wybraliśmy do dofinansowania 29 zadań na kwotę ponad 15,5 mln złotych. Środki te pozwolą na zakup niezbędnego wyposażenia, wzmocnienie potencjału straży gminnych i miejskich w zakresie przestrzegania przepisów ochrony środowiska i ochrony powietrza

- podkreśla marszałek Witold Kozłowski.

Kwota alokacji przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach tego konkursu wynosiła 24 mln zł wyłącznie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Postępowanie realizowane było w trybie naboru otwartego. Wnioski o dofinansowanie projektów można było składać od 23 listopada 2023 r. do 16 lutego 2024 r.

Łącznie w ramach naboru Zarząd Województwa Małopolskiego wybrał do dofinansowania 29 zadań na łączną kwotę dofinansowania ponad 15,5 mln zł:

  • 16 kwietnia 2024 r. - 1 zadanie na kwotę dofinansowania 555 211,91 zł;
  • 21 maja 2024 r. - 15 zadań na kwotę dofinansowania 7 624 289,52 zł;
  • 4 czerwca 2024 r. - 13 zadań na kwotę dofinansowania 7 410 875,50 zł.

W wyniku realizacji projektów osiągnięte zostaną następujące wskaźniki:

  • Liczba zakupionych pojazdów służących kontroli jakości powietrza – 30 szt.
  • Liczba urządzeń pomiarowych służących kontroli jakości powietrza – 216 szt.
  • Infrastruktura paliw alternatywnych (punkty tankowania/ładowania) – 14 szt.
  • Sfinansowane w ramach projektów zostaną etaty strażników gminnych – 25 szt.

Galeria zdjęć

Autor: Biuro Prasowe UMWM/ AKC / Departament Funduszy Europejskich