Koniec roku szkolnego to przede wszystkim czas podziękowań i okazja do podsumowań. Dobry moment aby przypomnieć osiągnięcia. Wielu uczniów wzięło udział w olimpiadach i konkursach przedmiotowych, zajmując czołowe miejsca, niektórzy trzecioklasiści zdobyli już indeksy wyższych uczelni. Najzdolniejsi otrzymali stypendia Marszałka Województwa Małopolskiego przyznane w ramach Regionalnego Programu Stypendialnego dla uczniów szczególnie uzdolnionych.
W II LO im. Marii Konopnickiej stypendia oraz okolicznościowe dyplomy otrzymało dwunastu uczniów, zaś w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 im. Jana Długosza dziesięciu.
Te stypendia to forma mobilizowania i pokazywania sensu uczenia się, poszerzania wiedzy oraz zdobywania coraz lepszych stopni. Z taką właśnie myślą zostały stworzone i ufundowane przez Województwo Małopolskie ze środków europejskich
– mówił Leszek Zegzda z zarządu województwa. Przedstawiciel samorządu regionalnego złożył stypendystom gratulacje, a także podziękował kadrze pedagogicznej za wspieranie uzdolnionych uczniów.
Regionalny Program Stypendialny finansowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WM na lata 2014-2020 oraz ze środków własnych Województwa Małopolskiego. Głównym celem wsparcia stypendialnego realizowanego za pomocą RPS jest wzmocnienie potencjału szczególnie uzdolnionych uczniów, w zakresie przedmiotów przyrodniczych, informatycznych, języków obcych, matematyki lub przedsiębiorczości, ze szkół podstawowych (klas 5 i 6), gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z siedzibą na terenie Województwa Małopolskiego. Projekt będzie realizowany w latach szkolnych 2016/2017 – 2022/2023, a jego wartość całkowita to 35,29 mln zł (źródła finansowania: 85% – Europejski Fundusz Społeczny, 10% – Budżet Państwa, 5% – środki własne Województwa Małopolskiego).
W roku szkolnym 2016/17 przyznano 146 stypendiów dla uczniów szkół podstawowych, 224 dla uczniów szkół gimnazjalnych oraz 365 dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Uczniowie ubiegający się o stypendium musieli wykazać się nie tylko wysoką średnią ale również szczególnymi osiągnięciami w zakresie przedmiotów przyrodniczych, matematyki, informatyki, przedsiębiorczości i języków obcych. Ze środków stypendialnych uczniowie mogli zaplanować i zakupić pomoce dydaktyczne wspomagające ich rozwój i edukację. Wśród najczęstszych kategorii zakupów jakie pojawiały się w indywidualnych planach rozwoju, opracowywanych wspólnie z opiekunami dydaktycznymi, można było znaleźć komputery, pomoce dydaktyczne w tym książki i podręczniki, a także kursy oraz obozy językowe.