Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Targi ITB Berlin rozpoczęte

Samorząd
08 marca 2011
Ponad 11 tys. wystawców z ponad 188 krajów, 26 hali wystawowych o łącznej powierzchni 160 tys. m2, spodziewanych 160 tys. odwiedzających, w tym 60 tys. branżowych. Rozpoczęły się 45. Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB Berlin, w tym roku o szczególnym znaczeniu dla Polski - oficjalnego partnera. We wtorek, 8 marca, w ceremonii otwarcia targów, na których obecna jest również Małopolska, uczestniczyli m.in. Witold Latusek, członek Zarządu Województwa i radny Grzegorz Lipiec.

Krajem partnerskim targów ITB 2011 jest Polska, co oznacza intensywną promocję Polski i polskiej turystki. Małopolska konsekwentnie od kilku lat eksponuje w swych działaniach promocyjnych wizerunek czerwonego korala. Podczas tegorocznych targów ITB Berlin motyw ten będzie wykorzystany w wyjątkowo zaskakujących i oryginalnych interpretacjach. U podstaw wykorzystania w koncepcji promocyjnej motywu korala leży jego obecność w tradycyjnych strojach regionalnych. W warstwie symbolicznej koral – jak przysłowiowy klejnot w koronie – jest wyrazem niepowtarzalności atrakcji Małopolski.

Targi ITB Berlin to wielkie wydarzenie promocyjne biznesu turystycznego, na którym spotykają się reprezentanci branży, politycy i dyplomaci, dziennikarze i liderzy opinii. ITB jest elementem kompleksowej kampanii promocyjnej Polski na rynku niemieckim i ważną częścią projektu „Promujmy Polskę Razem".  Główne cele polskiego partnerstwa na ITB 2011 to przede wszystkim kształtowanie wizerunku Polski jako kraju nowoczesnego, perspektywicznego i interesującego, aktywnego członka Unii Europejskiej. Polska zaprezentuje się wielu tysiącom odwiedzającym targi, których ma przyciągnąć nowoczesne Polskie Stoisko Narodowe (1.500 m2), uroczysta ceremonia otwarcia targów oraz bogaty program artystyczny. Na targach ITB Polska Organizacja Turystyczna rozpocznie kampanię promującą przyjazdy do naszego kraju, których najważniejszymi adresatami będą Niemcy, Francja i Wielka Brytania.

Głównym punktem gali otwarcia ITB Berlin 2011 był multimedialny pokaz - opowieść o Polsce w 3D (w stereoskopii). Poruszając biała kostką, można wejść w interakcje ze światem 3D, stworzonym za pomocą komputerowej animacji. Ruch kostki wyzwala reakcję trójwymiarowych elementów na ekranie, dzięki czemu widownia może  samodzielnie wybierać sposób zwiedzania Polski, uruchamiając filmy przedstawiające jej walory.

Partnerstwo Polski na ITB wiąże się z kilkoma istotnymi czynnikami, z których najważniejszymi są: Prezydencja Polski w Unii Europejskiej oraz zbliżające się Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej EURO 2012. Dodatkowymi wydarzeniami będą obchody 20-lecia współpracy polsko-niemieckiej („Traktat o dobrym sąsiedztwie i przyjaznej współpracy” podpisany w dniu 17 czerwca 1991 r. w Bonn).

Galeria zdjęć